Forsendelse

Vi anvender fortrinsvis GLS og Post Danmark til forsendelse af postpakker.

Vælg om forsendelsen skal til Pakke-shop, firmaadresse eller direkte til privatadresse *

Husk at opgive mobilnummer idet GLS sender en sms med leveringsinformationer.

Bestiller du til privat levering anbefaler vi at man laver en fuldmagt til at GLS så de kan stille pakken såfremt at man ikke er hjemme. Link til fuldmagt hos GLS Hvis man ikke er hjemme leveres pakken i nærmeste pakkeshop.

Fra du har bestilt vil der typisk gå 1-2 arbejdsdage før du modtager dine varer. (Bemærk venligst at forsendelser til Sverige og Finland kan tage op til 6 hverdage). Dette afhænger af hvilke varer der er tale om. Vi lagerfører de mest almindelige reservedele - dem vi ikke lagerfører, bliver sendt direkte fra leverandøren og her vil der typisk gå 6-9 arbejdsdage, da disse forsendelser er fra udlandet. I tilfælde af, at vi ikke selv har de bestilte varer på lager, vil vi informere om dette. 

Du kan altid fortryde dit køb også selvom varen er modtaget. Hvis du fortryder har du 14 dages returret, undtaget varer som skaffes ekstra ordinært hjem eller er special fremstillet til dig. Dette gælder f.eks. specielle reservedele, folie, fiberunderlag eller slanger på mål.

Når du modtager en pakke bør du se om den har synlige skader inden du skriver under på at have modtaget den. Har pakken synlige skader eller viser tegn på at have været åbnet skal du gøre opmærksom på dette og det skal skrives ind i fragt dokumentet inden du underskriver for modtagelse af pakken. Du bør også se om du har modtaget det du har bestilt idet der skal reklameres til fragtselskabet inden for de første 24 timer efter modtagelse.

Fragtpriserne er baseret på hvor meget man køber. Køber du over et givent beløb er fragten gratis *.

Din evt. fragtpris fremgår i webshoppen inden du godkender ordren.

Fragtpriser:

Danmark:
Alle køb der vejer mindre end 20 Kg og er på over DKK 400,- er fragtfrie inden for Danmark til GLS pakkeshop, dog undtaget Grønland og Færøerne
* Bemærk at levering direkte til privatadresse eller firmaadresse tillægges DKK 30,-
* Alle køb under DKK 400,- koster DKK 65,- i fragt
Tunge forsendelser (over 20 Kg) pålægges en fragt på DKK 369,- og bliver sendt til privat eller firma adresse med DSV.

Sverige:
Alle køb over DKK 700,- koster DKK 100,- i fragt.
Alle køb under DKK 700,- koster DKK 250,- i fragt.

Fortrydelsesret
Der er 14 dages returret på varerne, regnet fra den dag de modtages. Hvis du vælger at fortryde et køb, skal du blot returnere varen i væsentligt samme stand og mængde som du modtog den. Når varen er modtaget retur og godkendt, refunderes købsprisen til din konto indenfor få dage. Omkostninger til returnering skal du selv afholde. Bemærk at specielle varer, såsom fx. bassinfolie, fiberunderlag og afskårne slanger på mål ikke tages retur idet at de er specielt fremstillet til dig.

Reklamationsret

Vi yder 2 års reklamationsret i henhold til købeloven, omfattende fabrikations- og materialefejl, der konstateres ved varens normale anvendelse. Reklamationsretten dækker ikke fejl, skader eller slitage, direkte eller indirekte opstået som følge af forkert betjening, ringe vedligeholdelse, vold eller uautoriserede indgreb. Reklamation over fejl og mangler, som bør opdages ved sædvanlig undersøgelse af varen, skal meddeles os indenfor rimelig tid. Varen kan efterfølgende returneres for reparation, ombytning eller efter aftale evt. kreditering.

Reklamation og varereturnering
 
Ved fejl, mangler eller evt. udeblevne leverancer bedes henvendelse rettet til:

Koishopper
c/o Super Koi
Koldekildevej 15
4000 Roskilde
+ 45 4675 6595
info@superkoi.dk

Varereturnering foregår også til denne adresse - bemærk at vi ikke modtager pakker sendt pr. efterkrav. Returnering kan også ske ved at nægte modtagelse eller aflevere varen personligt hos os. Hvis muligt vedlæg kopi af købsfaktura. Vi sender evt. penge retur via det betalingskort du har brugt til betaling eller via bankoverførsel.

Bemærk procedure for beskadige varer m.m. Når du modtager dine varer, skal du efterse at emballagen er hel og ubrudt. Såfremt at du kan se at der er skader, buler m.m. på emballagen skal posten/Dacsher skrive under på at emballagen var beskadiget ved levering. Samtidig bedes du tage et foto af pakken. Herefter skal du efterse om varerne er beskadiget eller om det kun er emballagen. Såfremt at der er defekter på varerne skal du sende foto og beskrivelse til os. Emballagen må ikke smides ud før vi giver besked.

Koishopper kan annullere en bestilling såfremt, at en vare er udgået, forkert prissat eller ikke er på lager. Kunden vil blive informeret om dette hurtigst muligt.

Oplysning om klagemuligheder

En klage over en vare eller tjenesteydelse købt hos os kan indgives til Konkurrence- og Forbrugerstyrelsens Center for Klageløsning, Carl Jacobsens Vej 35, 2500 Valby. Du kan klage til Center for Klageløsning via www.forbrug.dk.

EU-Kommissionens online klageportal kan også anvendes ved indgivelse af en klage. Det er særlig relevant, hvis du er forbruger med bopæl i et andet EU-land. Klage indgives her - http://ec.europa.eu/odr. Ved indgivelse af en klage skal du angive vores e-mail adresse info@superkoi.dk.